Αρχική σελίδα » Μέλη του Εργαστηρίου » Μέλη ΔΕΠ και βιογραφικά » Δρ. Φιλία Ίσαρη

Φιλία Ίσαρη, Διευθύντρια Εργαστηρίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Συμβουλευτικής Ψυχολογίας

Η  Φιλία Ίσαρη είναι Αναπληρώτρια  Καθηγήτρια Συμβουλευτικής Ψυχολογίας στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Πραγματοποίησε προπτυχιακές σπουδές στην Ψυχολογία, στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης (Paris V) στη Γαλλία και μεταπτυχιακές σπουδές στις Η.Π.Α., όπου έλαβε στο Πανεπιστήμιο της California, Los Angeles (UCLA) Master of Arts in Classics και στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης (NYU) Master of Arts στη Συμβουλευτική Ψυχολογία. Στη συνέχεια, έλαβε το Διδακτορικό Δίπλωμα (Ph.D) στη Συμβουλευτική Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο της California, Los Angeles (UCLA).

Έχει εργασθεί ως Research Fellow (1995-1998) στο UCLA Department of Psychiatry & Biobehavioral Sciences και στο Integrated, Substance Abuse Programs (ISAP), National Institute of Health (NIH) των Η. Π. Α. Έχει διατελέσει επιστημονική συνεργάτιδα σε ερευνητικά προγράμματα στα Πανεπιστήμια NYU και UCLA, και έχει εργασθεί ως θεραπεύτρια σε κέντρα Ψυχικής Υγείας και Συμβουλευτικής στο εξωτερικό. Στην Ελλάδα έχει συμμετάσχει σε ευρωπαικά και διαπανεπιστημιακά προγράμματα επιμόρφωσης και εποπτείας εκπαιδευτικών και συμβούλων σε θέματα συμβουλευτικής θεωρίας και πράξης, πολυπολιτισμικής, αφηγηματικής και επαγγελματικής συμβουλευτικής, και συμβουλευτικής με την οπτική του φύλου -- τηλεφωνική γραμμής SOS-συμβουλευτικά κέντρα της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων για την πρόληψη/καταπολέμηση της βίας.

Από το 2007 διδάσκει  στον Τομέα Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, μαθήματα συμβουλευτικής ψυχολογίας και ποιοτικές προσεγγίσεις έρευνας στην ψυχολογία και συμβουλευτική/κλινική πράξη. Διδάσκει επίσης και εποπτεύει διπλωματικές εργασίες σε Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών Συμβουλευτικής Ψυχολογίας, Συμβουλευτικής της Εκπαίδευσης, της Τγείας & της Εργασίας, Συμβουλευτικής της Ειδικής Αγωγής, Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού, Σχολικής Ψυχολογίας και Κλινικής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Έχει διδάξει ως Λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, και διετέλεσε Guest Lecturer στο Πανεπιστήμιο του Roehampton, Τμήμα Ψυχολογίας, MSc/PsycD in Psychotherapy and Counselling & BSc Integrative Counselling, (Ιανουάριος-Φεβρουάριος, 2013), Λονδίνο.

Τo συγγραφικό της έργο περιλαμβάνει άρθρα σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά και κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους. Τα επιστημονικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται σε θέματα ταυτότητας, διαλογικότητας, και της ενσώματης διάστασης του εαυτού [e. g., Issari, P. (2011). Greek American ethnic identity, cultural experience and the ‘embodied language’ of dance: Implications for counseling. International Journal for the Advancement of Counselling, 33(4), 252- 265], πολυπολιτισμικής συμβουλευτικής [e. g., Issari, P. (2006). Valuing diversity in schools: Learning from multicultural counseling for teachers in the Greek educational system. International Journal for the Advancement of Counselling, 28 (1), 71-78], στη συμβουλευτική της υγείας, την ψυχική ευεξία (wellbeing) εφήβων και φοιτητών, το σχολικό εκφοβισμό, την κρίση, και στη μεθοδολογία της ποιοτικής έρευνας με έμφαση στην αφηγηματική ανάλυση [e. g., Issari, P., & Karayianni, Th. (2013). Greek mothers’ narratives of the construct of parental involvement. The European Journal of Counselling Psychology, 2(1), 17-32]. Επιμελείται το βιβλίο του Κ. Gergen, Therapeutic Realities (2006), εκδ. Πεδίο.

Έχει συμμετάσχει με προφορικές ανακοινώσεις σε διεθνή και ελληνικά συνέδρια, είναι μέλος διεθνών και ελληνικών επιστημονικών εταιρειών, και έκτακτη κριτής σε αγγλόφωνα και ελληνόφωνα επιστημονικά περιοδικά. Συμμετέχει ως επιστημονική συνεργάτιδα στο πρόγραμμα Grundtvig Phototherapy Europe in Prisons (PIP) το οποίο υλοποιείται σε έξι ευρωπαϊκές χώρες, με σκοπό την εφαρμογή και αξιολόγηση τεχνικών φωτοθεραπείας στο πλαίσιο της συμβουλευτικής κρατουμένων